Bütün iş dünyasınca bilinen bir gerçek şudur ki “çok çalışmak başarı için tek yöntem değildir”. Aynı zamanda firmaların veya kişisel marka yapacak kişilerin çalışmanın yanı sıra, başarıya gidilen yol için yöntemlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Doğru zamanda doğru işler yapmak, yapılan işin takibinin yanı sıra profesyonel hizmetin verilmesi gibi amaçların taşınması çok önemlidir. Markalar için şirketin veya kurumun önemli kuralları hali hazırda var olan belirli stratejiler uygulanmadıkça olumlu bir sonuç vermeyecektir. Marka adı seçimi ve hazırlanışı ilk adım olarak görülse de tüketiciler için en önemli etkene sahip görseldir. Seçilen marka için yapılacak sıralamada markalar için renk seçimi hayati bir tercih olarak görülebilir.
Verilen hizmetlerin profesyonelliği muhakkak markalar ile bağdaşmalıdır. Çünkü unutulmaması gereken etkenler arasında kişilerin tüketim psikolojisinin ayrıntılı incelenmesi gerekir. Tüketim bilinçaltı bir oluşum olduğu için oluşturulan markanın algısı çok önemlidir. Markalar için renk seçimi kişilerin görsel hafızalarında karışık bir oluşum gerçekleştirmede n, hem sade hem de akılda kalıcı bir renk seçimi uygun olmalıdır. Sade olmasından kasıt renk uyumu içinde olması olarak da düşünülebilir. Karmaşık renklerin birbirine karışık bir şekilde yerleşmesi, kişinin hafızasında pek olumlu yer kaplamaz. Göz yorucu ve renklerin algılarındaki tutuma uygun olmayan her marka size ve şirketinize zarar verebilir.
İlk öncelikle marka seçimlerinizde ki renk analizleri yapılan işe göre seçilmesi önemli bir faktördür. Örneğin Coca Cola koyu bir renk ile sunum yaptığını gördünüz mü? Kırmızı renk ile öylesine bütünleşmiş ki, artık insanlarda kırmızı bir punto görse aklına gelen ilk marka oluyor. Bu renkteki algı yapılan iş ile orantılı olarak ilerlemesi gerekmektedir. Tasarımda renk seçimi hazırlanan markaya da uyumluluk sağlamalıdır. Kırmızı renkte arka plan kullanılarak üstüne mavi renk kullanılması size uyumsuz geliyor ise, hazırlanan markanın üzerindeki renk uyumu da onunla bağdaşacak bir seviyede tutulmalıdır.
Kaynak: http://www.9piksel.com/markalar-icin-renk-secimi/
Kaynak: http://www.9piksel.com/markalar-icin-renk-secimi/
0 yorum:
Yorum Gönder